Krásný den!

Píšu snad celý život. Možná proto, že jsem vnučkou spisovatele Karla Mejstříka? Každopádně byl mým dětským vzorem, později se přidaly vzory další: Z nich nejdůležitější Karel Čapek. Profesionálně se novinařině a kulturní produkci věnuji už víc než 20 let. Téměř po celou tu dobu spoluvytvářím kulturní Listy Prahy 1 a dlouho píšu i pro webový magazín Místní kultura.

Jsem také zakladatelkou a předsedkyní spolku České kořeny, moderátorkou kulturních akcí a manažerkou smyčcového souboru Martinů Strings Prague. Věřím stále v sílu slov – a kde slova nestačí, v sílu hudby.

Píšu o kultuře a historii, ale hlavně o lidech

Dělám rozhovory se zajímavými osobnostmi - od Čechů, kteří emigrovali za minulého režimu do světa přes současné autory, výtvarníky a hudebníky až po politiky a veřejné osobnosti ve světě kultury a umění. Široká paleta. Ale můj blog má vlastně tři kategorie:

✍️ Češi v zahraničí

✍️ Kultura

✍️ Historie

Pod novinářskou zkratkou -maf- jsem napsala stovky článků a rozhovorů, které vyšly mj. v Xantypě, Lidových novinách, v časopisech Český dialog, Harmonie, Naše rodina, Vesmír, v Pozitivních novinách, nebo jako rozhovory v Českém rozhlase.

Zajímá vás kultura, umění, huba nebo příběhy často neznámých lidí, které by neměly zapadnout?

Dokumentární filmy České kořeny

Při hledání a zachycování příběhů Čechů za hranicemi jsem se dostala i k filmu. Ve spolupráci s kameramanem Tomášem Kubákem jsme postupně natočili a vydali sérii pěti dokumentárních filmů:

🎥 České kořeny ve Švédsku

🎥 České kořeny ve Vancouveru (dvoudílný)

🎥 České kořeny ve Švýcarsku

🎥 České kořeny ve Vídni

🎥 České kořeny v Lucembursku a Belgii (dvoudílný)

Na ukázky filmů se můžete podívat na ceskekoreny.cz.

Chcete podpořit mou práci?

Příběhy o Češích v zahraničí, o kultuře i o hudbě píšu protože věřím, že si zaslouží publikum. Stojí za nimi neskuteční lidé a byla by škoda o ně přijít. Pokud chcete dostat každý nový příběh přímo do e-mailu, zapište se tady ↓

A pokud mě v psaní chcete podpořit, ozvěte se mi →

Krásný den!
-maf-